donderdag 24 oktober 2013

P(r)ietpraat

Ik wilde me eigenlijk niet in die Pieten discussie mengen, maar kan het toch niet laten. Ik baal ervan dat dat ik momenteel, elke keer als ik iemand met een donkere huidskleur zie, aan deze discussie moet denken. Ik baal ervan dat ik hen daardoor ineens weer als "anderen" ben gaan zien. Het lijkt er op dat de discussie weer een wig drijft tussen wij en zij. Ik zeg dus: kappen met deze discussie en stoppen elkaar gek te maken met petities, websites en demonstraties. Het 
sinterklaasfeest verdwijnt heus niet, en Piet zal ook wel blijven, hooguit in een iets andere tint. De IND gaat straks heus niet illegale zwarte pieten oppakken. Toverwoord is respect voor elkaar, elkaars gebruiken en tradities en elkaars mening. 

Dan verder nog, ter overweging: Geloven in Sinterklaas en Zwarte Piet is een geloof, een godsdienst dus eigenlijk. Gelukkig hebben we hier Godsdienstvrijheid en dat is een grondrecht! Het zal allemaal wel loslopen dus.

(op de foto ikzelf met twee mooie lieve tieten pietjes)

Stint.

Geen opmerkingen: