maandag 9 juli 2012

Maandag 9 juli Bludenz - Prutz 85 km 1135 totaal

Vandaag de Arlbergpas bedwongen. Wat een mooie dag daarvoor. Het begon weer een beetje met de regen op de neus, maar het werd beter en beter. De pas is iets meer dan 1800 meter, dus moest er zeker enkele uren geklommen worden. Gelukkig heb ik niet hoeven lopen en heb ik de pas helemaal gefietst. Onderweg weer veel gezien. Ook een curieus tafereel in een voortuin in Bings. Een wrak van een Goggomobiel met Nederlands kenteken.

Onderweg kwam ik ook weer de vier Belgen tegen.Ik had ze gisteren ook al getroffen. Ze zijn in Bregenz gestart en dit was hun tweede fietsdag. Mijn tempo lag beduidend hoger dus ik ben verder gefietst de pas op. Veel haarspeldbochten en mijn versnelling in het lichtste verzet. Soms dreigde ik om te vallen, zo langzaam ging het.

Ongeveer 4 kilometer voor de top stonden drie politie auto's op een rij. Duidelijk een verkeerscontrole. Een van de dienders haalde zijn mobiel uit z'n zak en maakte een foto mij. Ik was geflitst! Natuurlijk was ik nieuwsgierig waarom hij dat deed. Nou zei hij, er komen hier best veel Nederlanders voorbij op de fiets naar Italië. Maar ze stappen bijna allemaal af en lopen een stuk, omdat het te steil is hier. U bent een van de weinigen die wel doorfietst Nou dat was een mooie opsteker. Gelukkig wilde herr oberwachtmeister, of, zoiets ook nog wel even een foto van mij maken terwijl ik langs fietste.

Op de top was het koud en winderig, maar wat wil je ook op die hoogte. Er lagen zelfs hier en daar nog wat sneeuwbulten. Snel dus maar een jasje aangetrokken en mij naar beneden laten vallen. Ja zo snel ging het zo nu en dan. Machtig! Dit is het cadeautje wanneer je alle energie eerst in die berg gepompt hebt. Ook vandaag verder gefietst dan in de route stond. Op camping in Prutz mijn tent opgezet, tentstok gerepareerd en nu in de tent blog bijwerken. Er is hier namelijk internet op de camping! Kan ik dat zelf dus weer eens doen.

Groet uit Prutz, morgen via Zwitserland de grens met Italië over. Oh ja, de Stelvio laat ik even voor wat het is. Dat is voor een volgende keer.



6 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk verslag weer. De Stelvio is wel heel erg mooi. Vooral met de auto. Ik heb hem een paar jaar geleden gereden met de Fiat barchetta. Dat is mijn fiets :-). De volgende keer wil ik een foto zien met een Zwitserse of Italiaanse agent op je fiets. Dat is nog een een uitdaging. En fietsend. Nou rust lekker uit.

Anoniem zei

Ik bedoel natuurlijk niet dat dat vanavond nog moet hè die foto. Groetjes Marco

Ps. Ik dacht bij de foto van de Gogo. O jee weer een aankoop :-).

Vijfhonderd zei

Ik hou wel van dit soort uitdagingen. Maar lukt niet meer vanaaf. Morgen eerst maar eens de Reschenpass over en ga zeker weer een pizza eten bij dat restaurant aan de grens. Heb gisteren trouwens ook nog foto gemaakt van panda op rupsbanden. Heel vreemd ding. Die had ik wel mee willen nemen, maar het was zondag......

Anoniem zei

hey papa!

echt leuk dat jij bijna de enige was die de berg op kon fietsen! ik ben al trots op je maar hier is ook nog het bewijs dat het echt in je zit!!! je blijft maar door gaan met fietsen en goed en leuk nieuws te vertellen! (behalve het weer) je hebt het er wel erg naar je zin denk ik, allemaal leuke mensen ontmoeten en mooie plekken ontdekken! wij vermaken ons ook wel in Joure zoals leuke dingen doen op school en lekker eten in de avond. natuurlijk missen we je wel erg en jammer dat je de musical niet kan zien, maar gelukkig gaat waarschijnlijk nog iemand van de ouders filmen en kan je alles natuurlijk terug kijken. ik zou ook wel eens zo"n tocht willen maken, allemaal mooi uitzicht, zoals ik het zie op die foto's. eerst stond je op de oprit maar nu zie ik je op foto's met een prachtige achtergrond!! veel sucses!
en nog even door trappen hé?!

dikke kus Giulia

Vijfhonderd zei

Dank voor je lieve berichtje Giulia. Veel succes met de musical. Heb je een mooie rol? Geniet er van! Tot over een week lieverd.

Cor. zei

Johan,
Lekker uitrusten en goed eten.Je komt nu in het mooie gebied. Reschenpass de bergspas in de Tiroler Alpen,ga zo door en respect grote klasse!